T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
BAYAT KAYMAKAMLIĞI
İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ
10 Haziran 2021
İÇİNDEKİLER
1-GENEL ESASLAR
2-İLKELER
3-AMAÇ
4-KAPSAM
5-HUKUKİ DAYANAK
6-TANIMLAR
7-İMZAYA YETKİLİLER
8-SORUMLULUKLAR VE UYGULAMA ESASLARI
A-SORUMLULUKLAR
B-UYGULAMA ESASLARI
9-İMZA VE ONAY YETKİLERİ
A-KAYMAKAM TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR
B-KAYMAKAM ONAYINA BAGLI İŞLEMLER VE KARARLAR
C-İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI ONAY VE YAZILAR
D-BİRİM AMİRLERİNİN İMZALAYACAĞI ONAY VE YAZILAR
10-UYGULAMAYA İLİŞKİN DİĞER HÜKÜMLER
11-YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR
12-YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA
13-YÜRÜRLÜK
3-AMAÇ :
Bayat Kaymakamlığına bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum, kuruluş ve birimlerde 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 27. 28. ve 31. Maddeleri uyarınca;
1- Kaymakam Adına imza yetkili görevlileri belirlemek,
2-Verilen yetkileri belirli ilkelere bağlamak,
3-Kırtasiyeciliği asgari düzeye indirmek, hizmette verimlilik, iş akışı, hız ve esnekliği artırmak,
4-Üst düzey yöneticilere zaman kazandırarak, onları işlemlerin ayrıntılarına inmekten kurtarmak, çalışmaları ilçe yönetiminin daha iyi örgütlenmesine, planlanmasına, koordine edilmesine ve denetlenmesine yöneltmek, ana sorunlarda daha iyi değerlendirme yapılabilmesine imkan sağlamak,
5-Kendilerine yetki devredilenlerin, sorumluluk ve özgüven duygularını güçlendirerek işlerine daha sıkı ve istekli sarılmalarını özendirmek,
6-Halka ve iş sahiplerine kolaylık sağlayarak, yönetime karşı güven saygınlık imajlarını güçlendirerek, geliştirmek ve yaygınlaştırmak,
4-KAPSAM :
Bu imza yetkiler yönergesi 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer mevzuat uyarınca Kaymakamlık ve bağlı kurumlara ait iş bölümü ile Kaymakamlığa bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum ve kuruluşların yapacakları yazışmalarda ve yürütecekleri işlemlerde ‘Kaymakam adına” imza yetkisinin kullanma şekli ve şartlarını kapsamı içine alır.
5-HUKUKİ DAYANAK :
1-T.C. Anayasası
2-5442 sayılı “İl İdaresi Kanunu”
3-3152 sayılı “İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görev Esasları Hakkında Kanun”
4-3046 sayılı “Bakanlıkların Kuruluş Görev ve Esasları Hakkında Kanun”
5-3071 sayılı “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun”
6-4982 sayılı “Bilgi Edinme Kanunu”
7-“Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş , Görev ve Çalışma Yönetmeliği ve Yönergesi”
8-Cumhurbaşkanlığının 09/06/2020 tarihli ve 2646 sayılı kararı ve Resmi Gazetenin 10/06/2020 tarihli ve 31151 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “ Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
6-TANIMLAR
Bu Yönergede yer alan ;
Yönerge : Bayat Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesi
Kaymakamlık : Bayat Kaymakamlığını
Kaymakam : Bayat Kaymakamı
Birim Amirleri : Bakanlıkların veya Müstakil Genel Müdürlüklerin İlçe Yönetimi İçinde Yer Alan İdari Birimlerin Üst Görevlisini (Müdürlerini –Amirlerini)
İlçe Yazı İşleri Müdürü : Bayat Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri
Müdürünü ifade eder.
7-İMZAYA YETKİLİLER :
Kaymakam
Birim Amirleri
İlçe Yazı İşleri Müdürü
8- SORUMLULUKLAR VE UYGULAMA ESASLARI :
A- SORUMLULUKLAR :
1-Birim Amirleri, birimlerinden çıkan bütün yazılardan ve yapılan işlemlerden doğrudan Kaymakama karşı sorumludurlar.
2-Birim Amirleri, birimlerinde işlem gören ve çıkan tüm yazıların içeriğinden ve ilgililerce yapılacak paraflar ile birimlerince yapılan tüm iş ve işlemlerden ne suretle olursa olsun işlemsiz evrak bırakılmamasından görüşe sunulması gerekenlerin bekletilmeden gönderilmesinden sorumludur.
3- Tenkit yazıları, yönetimde sağlıksızlığın bir göstergesidir. Tenkite meydan verilmemesi için birimlerde, birim amirleri ile birlikte, ilgili görevliler ortaklaşa sorumlu tutulacaklardır.
4-Yetkilinin bulunmadığı ya da izinli olduğu durumlarda vekili konumundaki görevli imza yetkisini kullanacak, yapılan iş ve işlemleri asıl yetki sahibine iletecektir.
5-Kendilerine teslim edilen evrak ve yazıların muhafazasında İlçe Yazı İşleri Müdürü ile ilgili Birim Amirleri sorumludur.
6-Bu Yönerge ile verilen yetkilerin kullanılmasında ve yönergeye göre hareket edilip edilmediğini kontrolden ilgili Amirler sorumludur.
7-Basına bilgi ve demeç verme hususunda ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak hareket edilecektir.
B- UYGULAMA ESASLARI :
BAŞVURULAR;
Kaymakamlığa başvurularla ilgili olarak aşağıdaki usul ve yöntemlerin uygulanması uygun görülmüştür.
1- Kaymakamlığa yapılan yazılı, sözlü, posta ve e-posta yoluyla başvurular Kaymakam veya İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünce kabul edilecektir. Dilekçeler; Kaymakam veya İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından (Kaymakam Y.) şeklinde ilgili kuruluşlara havale edilecektir. Kaymakam dışında yapılan havalelerde evrak üzerine not düşülmeyecektir.
2- İhbar, şikayet ve dilekçeler ilgili birim amirleri tarafından Kaymakamlığa bildirilecektir.
3-Başvurularla ilgili tereddüt edilen hususlar Kaymakamlık Makamına iletilecek, çözüm şekli Kaymakam tarafından takdir olunacaktır.
GELEN YAZILAR VE EVRAK HAVALESİ :
1-Çok Gizli, Gizli, Kişiye Özel, Acele, Şifreler ve Kaymakam adına gelen yazılar İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından açılmadan Kaymakama sunulacaktır. Söz konusu yazılar Kaymakam tarafından havale edildikten sonra İlçe Yazı İşleri Müdürünce kaydı sağlanarak ilgili birimlere kuruluşlara gönderilecektir.
2-Kaymakam Makamına gelen diğer bütün evrak ve yazılar İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından açılarak ilgili memur tarafından gideceği yer yazıldıktan sonra kaydı yapılacak ve havalesi İlçe Yazı İşleri Müdürünce Kaymakam adına yapılacaktır. Önemli yazılar mutlaka havale öncesi Kaymakamın bilgisine sunulacaktır.
İl Valisinin imzasıyla gönderilen yazılar ile Bakanlıklardan doğrudan ilçemize gönderilen yazılar Kaymakam tarafından havale edilecektir.
3-İlçe Yazı İşleri Müdürü veya Vekili tarafından havale edilen ve Kaymakamın görmesi gereken önemli evrak ve yazının bir sureti Kaymakama takdim edilecektir. Benzer biçimde önemli olduğu düşünülen evrak ve yazılar havale edildiği ilgili birimin daire amirince Kaymakama bilgi amaçlı sunulacaktır. Bu konuda hassasiyet göstermeyen Daire Amirleri ile ilgili görevi ihmal nedeniyle Disiplin işlemi uygulanacaktır.
GİDEN YAZILAR :
1-Kaymakam veya Kaymakam Adına Birim Amirleri ile İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından imzalanıp gönderilecek yazılar ile tüm yazışmalarda Cumhurbaşkanlığının 09/06/2020 tarihli ve 2646 sayılı kararı ve Resmi Gazetenin 10/06/2020 tarihli ve 31151 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “ Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
te belirtilen hususlara uyulacaktır.
2-Yazıların “Türkçe dil bilgisi” kurallarına uygun hazırlanması ve konuların açık bir ifade ile kısa ve öz olarak yansıtılması zorunludur.
3-Kaymakam adına yetki verilmiş makamlarca imzalanacak yazılarda yazının sağ alt köşesine yazıyı imzalayanın adı ve soyadı yazıldıktan sonra altına “Kaymakam a.” İbaresi konulacak bunun altına da memuriyet unvanı yazılacaktır.
4-Yazıların ilgili olduğu birimler de hazırlanması ve oradan yayımlanması esastır. Ancak acele ve gerekli görüldüğü hallerde İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünde hazırlanan yazıların bir örneği bilgi için ilgili birime de gönderilecektir.
5-Yazılar ekleri ve varsa öncesine ait dosyası ile birlikte imzaya sunulacaktır.
6-Yazılar, evrakı yazandan başlayarak en üst amire kadar paraf edilecektir. Paraf eden görevli yazının şekil ve içeriğini de kontrol edecek eksiklikleri varsa giderecektir. Paraf eden sayısı 4 ü geçmeyecektir.
7- Yetki verilen birim amiri ilçedeki birimlere ve kendi il müdürlüğüne yazılacak yazıları kendi isim ve unvanı ile Kaymakam adına imzalayacak, Valiliğe, Kaymakamlıklara veya diğer Valiliklere yazılan yazılar mutlaka Kaymakam imzası ile gönderilecektir
8-Gizlilik dereceli bilgi alma ve verme yazıları Kaymakam imzası ile yapılacaktır.
9-Yazışmalarda, bir örnekliliğe özen gösterilecektir. Bunun için de;
a) Onaylarda; Onay, Uygundur, Muvafıktır gibi deyim ve ifadeler yerine onay yerine sadece büyük harflerle
OLUR deyimi kullanılacak ve imza yeri için yeterli açıklık bırakılacaktır.
ÖRNEK :
OLUR
……/……/2021
(İmza Boşluğu )
Kaymakam
b) Resmi yazılarda “EKİ”, “EKLERİ” gibi değişik ifadeler yerine “EK/EKLER” kelimeleri kullanılacaktır.
Yazının ekleri, imza bölümünden sonra uygun satır aralığı bırakılarak yazı alanının soluna konulan “EK/EKLER” ifadesinin altına yazılır. Ek adedi birden fazla ise numaralandırılır.
ÖRNEK :
EKLER: EKLER:
1-Rapor (….sayfa) 1-Yazı Örneği(….sayfa)
2-Disket(…..adet) 2-Yönetmelik(….sayfa)
EK:
Rapor(…..sayfa)
c)Yazıların sonuç bölümünde yer alan alt makamlara yazılan yazılarda “Rica ederim” üst ve aynı düzey makamlara yazılan yazılarda “Arz ederim”, üst ve alt makamlara dağıtımlı olarak yazılan yazılarda “Arz ve rica ederim” deyimleri birlikte kullanılacaktır.
9- İMZA VE ONAY YETKİLERİ :
A-KAYMAKAM TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR :
1-5442 sayılı Kanuna göre bütün yazışmalar İlçe Kaymakamı imzası ile doğrudan İl Makamına yazılır.
2-İlçe görüş ve tekliflerinin bildirilmesi, görüş istenmesini içeren yazılar.
3-İlçenin emniyet ve asayişine ilişkin yazılar.
4-Adli ve askeri kuruluşlarla yapılan yazışmalar
5-Prensip, yetki ve uygulama ile ilgili usulleri ve sorumlulukları değiştiren yazılar.
6-Geçici görev yazıları.
7-Taltif, tenkit ve ceza maksadı ile yazılan yazılar.
8-İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Kriz Masası ile ilgili yazılar.
9-Hazine Avukatlığı yetkileri saklı kalmak üzere, Kaymakamlık adına yargı mercileri (adli-idari) nezdinde açılacak davalara ilişkin dilekçeler ile dava dilekçelerine verilen cevapları ihtiva eden yazılar, savunma yazıları.
10-Jandarma ve Emniyet teşkilatı aracılığı ile tebligat yapılması ile ilgili yazılı talimatlar.
11-Kanun, tüzük ve yönetmelikle Kaymakama bırakılmış ve bu konuda yetki devri yapılmamış yazıları.
12-Kaymakamın bizzat imzalamayı uygun gördüğü yazılar.
13-Valilik Makamınca yetkilendirilen işlere ilişkin yazılar.
B- KAYMAKAMIN ONAYINA BAĞLI İŞLEMLER VE KARARLAR :
1-Birim Amirlerinin her türlü izin onayları (ikamet izinleri, yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni vb.)
2-Birim Amirlerine vekalet edecekleri onayları,
3-Kamu görevlilerinin görevden uzaklaştırma ve iade onayları,
4-Köylerin bütçelerinin onaylaması,
5-Her türlü inceleme ve soruşturmaya ait onaylar
6-Kamulaştrıma ile ilgili onaylar,
7-Birimler arası personel görevlendirilmesine dair onaylar,
8-Gayrimenkul kiralanmasına dair onaylar,
9-Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerin bizzat Kaymakam tarafından imzalanmasını emrettiği diğer onaylar,(işlemler, kararlar, öneriler vb.)
10-3091 sayılı kanun ile ilgili kararlar,
11-Kamu konutlarını yasa dışı işgal edenlerle ilgili zorla boşaltma kararlarına ilişkin onaylar,
12-İdari para cezaları kararları ile ilgili onaylar,
13-İl içi ve İl dışı (Büyükşehir sınırları dışı ) taşıt görevlendirme onayları,
14-D.M.K. 104.maddesinin (ç) bendine göre verilecek mazeret izinleri,
15-Kaymakamın bizzat imzalamayı uygun gördüğü yazılar,
16-Valilik Makamınca yetkilendirilen işlere ilişkin onaylar,
C- İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI ONAY VE İMZALAR :
1-Kaymakam tarafından görülmesine gerek olmayan ve yürütme konusu olmayan rutin işlerle ilgili dilekçelerin havalesi; aynı nitelikte elden takip edilen günlük rutin özellikli evrak havaleleri,
2-Kaymakam’ın herhangi bir şekilde İlçe’ de bulunmadığı durumlarda çok acil yazıların gelmesi halinde gecikmeye sebebiyet vermemek için durum İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından derhal ilgili daireye intikal ettirilir ve Kaymakama bilgi verilir. Gereğinin ifası gecikmeden sağlanır ve konu en kısa yoldan Kaymakam’a sunulur.
D-BİRİM AMİRLERİNİN İMZALAYACAĞI YAZILAR, ONAYLAR :
Aşağıda belirtilen genel çerçeveler içinde kalması kaydıyla, Birim Amirlerine ilave yetki devri Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünün koordinesinde ayrı bir onayla verilebilir.
1-Kaymakam onayından geçmiş işlem ve kararların alt birimlere ve muhatabına gönderilmesi veya tebliğine ilişkin yazıların imzalanması.
2-İlçe Müdürlükleri-Birim Amirleri arasında emir niteliği taşımayan bilgi alıp vermeyi öngören yazılar.
3-Bir işlemin veya dosyanın tamamlanması veya sonlandırılması için belge veya bilgi istenmesi yazıları.
4-Personel derece- kademe terfi onaylarının ilgililere duyurulmasına ilişkin yazılar.
5-Kaymakam tarafından değerlendirileceği belirtilen idari personelin (Birim Amirleri) dışındaki çalışanların yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni onayları.
6-D.M.K. 104. Maddesinin A-B-C bentlerine göre verilecek mazeret izinleri.(Kaymakama bilgi verilmek kaydı ile)
7-Hizmet aracı bulunan kurumlar için İlçe mülki sınırları ile İl merkezi sınırları içinde taşıt ve personel görev onayları.
8-Personelin ayrılış ve başlayışları gibi rutin bilgilerin bağlı olunan il müdürlüğüne bildirilmesi. İlçe Emniyet Amirliğine;
29/09/1987 tarihli ve 19589 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan “Tekel Dışı Bırakılan Patlayıcı Maddelerle Av Malzemesi ve Benzerlerinin Üretimi, ithali, Taşınması, Saklanması, Depolanması, Satışı, Kullanılması, Yok edilmesi, Denetlenmesi Usul ve Esaslarına İlişkin Tüzüğün” 117. Maddesi “ oyun ve eğlence aracı olan patlayıcı maddeler dışında şenlik ve işaret fişeklerinin kullanılması, bu işi bilen bir sorumlu gösterilecek yerel mülki amirinden izin alınmasına” dair onay ve yazıları imzalamak (Kaymakam a.)
İlçe Nüfus Müdürlüğüne ;
1-İlçe Jandarma Komutanlığı ile İlçe Emniyet Müdürlüğüne yazılan kayıp nüfus cüzdanı ile ilgili tahkikat yazılarının imzalanması.(Kaymakamın bilgisi dahilinde)
2- İlçe Jandarma Komutanlığı ile İlçe Emniyet Müdürlüğüne yazılan tahkikat yazıları
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne; (Kaymakamın bilgisi dahilinde)
1-Her derecedeki okul yöneticisi ve öğretmenlerinin ders ücretlerine ilişkin onaylar,
2-Ataması yapılan öğretmenlerinin ve personelin görevden ayrılma ve göreve başlama yazıları.
10-UYGULAMAYA İLİŞKİN DİĞER HÜKÜMLER :
1-İmza yetkisinin devrinde Kaymakamın her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır. Kaymakam gerek devrettiği yetkileri her zaman kullanabilir.
2-İlçede kuruluşu bulunmayan kamu kurum ve kuruluşlarına ait görevler Kaymakamın takdirine göre konuya en yakın ilçe Birim Amiri tarafından yürütülecektir.
3-Birlik ve Köy Muhtarlıkları, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu uyarınca üst makamlarla kendi iradelerinin iş ve ihtiyaçlarıyla ilgili yazışmalarını Kaymakamlık vasıtasıyla yapacaklardır.
4-İlçe İdare Şube Başkan Yardımcılarına yetki devri gerektiği hallerde bu görevliler için Kaymakamlık Makamına müracaat edilecek, İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünden alınacak onayla Kaymakamca uygun bulunursa yetki verilebilecektir.
5-İçişleri Birim Amirleri mevzuata uygun olarak hazırlayacakları iş ve görev bölümünü gösterir yönergelerini Kaymakamın onayını takiben uygulamaya koyacaklardır. Diğer daireler de benzer şekilde iş ve görev bölümü yönergelerini hazırlayarak birimlerinde uygulamaya koyacaklardır.
6-Belediye Başkanlıkları, 5393 sayılı Belediye Kanununun ilgili maddeleri ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunun ilgili maddeleri doğrultusunda, Kaymakamlık aracılığı ile yazışabileceklerdir. Ancak; konu ile ilgili İçişleri Bakanlığı ile Afyonkarahisar Valiliği’nin emir ve direktiflerine uyacaklardır.
11-YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR
Bu yönerge de hüküm bulunmayan veya tereddüt edilen durumlarda Bayat Kaymakamı emrine göre hareket edilir.
12-YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA
03 Haziran 2013 tarihli Bayat Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.
13-YÜRÜRLÜK
Bu Yönerge 15 HAZİRAN 2021 tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Ömer TEKEŞ
Bayat Kaymakamı